Грижа за косата

8 февруари 2015 г.

И как поддържам синия цвят на косата си.



Преди около половин година започнах да изсветлявам доста голяма част от косата си за да постигна едно доста дълго мечтано синьо омбре. Боядисвам и поддържам косата си черна от 8ми клас (повече от 10 години) от тогава доста пъти съм имала различни кичури, омбре и т.н., но никога не съм обезцветявала толкова голяма част от косата си. От миналото лято до сега косата ми е обезцветявана общо 5 пъти и нито един път не съм слагала черна боя. 3 пъти изсветлихме първия път и след като израстна отрязахме почти всичко от омбрето и после повторихме процедурата на естествената ми (не боядисана) коса. Първия път се наложи да изсветляваме толкова пъти, защото напластената черна боя е кошмар за премахване. В резултат текстурата на косата ми се промени доста. Стана по корава, склонна към накъсване, суха и още по-бухнала от преди. 


Майка ми веднага след процедурите с изсветляването ми даде маска на L`oreal от серията Absolute Repair, която сътвори чудеса и направи косата ми доста по-мека и жилава. Самата маска е доста гъста и понякога дори я нанасях на сухата си коса и стоях така 30тина минути. След като маската свърши преминах на терапията за коса на Лъш - H'suan Wen Hua, която по принцип си се нанася на суха коса. Двете бурканчета едно след друго много помогнаха на косата ми. През това време ползвах безсулфатен шампоан на Eucerin (за жалост изхвърлих бутилката), който много щадеше синьото и смятам, че допринесе за благосъстоянието на косата ми.

Сега към момента не ползвам маска, но редувам две новооткрити серии шампоан и балсам, които много харесвам. Преди известно време бях при семейството ми по родните места и се наложи да използвам балсама на Wella за боядисана коса, който майка ми използва. Много ми хареса и веднага се възползвах от дискаунта си във feelunique и си поръчах шампоан и балсам от същата серия - Brilliance. Освен че миришат много хубаво правят косата ми много мека - щадят синьото. 
Към другата двойка от марката INVENTIA подходих с известна доза скептицизъм, защото до сега не бях ползвала продукти с колаген върху косата си, любезно ми бяха изпратени 3 продукта от aloha.bg, които ползвам нон стоп от момента в който съм ги получила. Искам да кажа, че решението ми да приема тези продукти беше едно от най-правилните, които съм вземала последно време, защото благодарение на някое чудо в този шампоан акнето по скалпа ми изчезна на 95%. Не знам на колко от вас е известно, но аз противно на нормалните хора имам акне не по лицето, а по скалпа. През годините съм пила какви ли не хапчета, мазала съм се с антибиотици и какво ли не ..накрая някакъв непознат шампоан, за чието съществуване дори не бях наясно до преди месец ме оправи. Признавам - прекрасен продукт, който ще купя отново. Не съдържа сулфати, малко жалко има доста парабени, НО това да нямаш пъпки по главата е безценно, хаха.


Та, да си поговорим за боядисване. Доста хора ме питат как боядисвам косата си синя и мисля че дойде време за отговори, хаха.

Мажете си се със синьо, колкото си искате, но за изсветляване и обезцветяване препоръчвам да се доверите на професионалист. Синьо омбре, особено на черна коса е доста трудно за постигане, защото колкото и постепенен е прехода към русо, синьо на жълто не хваща. Общо взето тези два цвята се 'бият'. Аз лично се безцветих с прах, който е доста силен и изсветлява с до 9 тона. Стоя по около 40 минути на изсветляване и периодично се проверява дали е разпределено равномерно и се опреснява ако е нужно. Между процедурите оставям косата си да се възстанови около седмица, но колкото повече - толкова по-добре. След всяко изсветляване слагам син коректор на BES, който убива жълтото доколкото може и дава добра основа за полу-перманентната боя на La Riche - Directions, която ползвам. Като цвят използвам Atlantic Blue и гледам да го подновявам всеки месец. Боята струва около 13лв и я купувам от Metal Haven в София. Мисля, че може да я намерите и онлайн.
Искам да отбележа, че косата ми е дебела, жилава и като цяло - много по рождение. Доста носи на третиране и този пост не е гайд за това как да си изсветлите или боядисате косата синя. Цветната коса е страхотна, ако имате смелост - давайте!
BLOGLOVIN • FACEBOOK • INSTAGRAM  • TWITTER

8 коментара

  1. Atlantic Blue е много готин цвят, бях го ползвала преди време. В момента съм в търсене на шампоани и балсами, които хем нямат сулфати, хем са cruelty-free, защото моята коса си е тъничка и това изветляване не й се отразява добре (изрусявам си само корените като израснат, но все пак)...

    ОтговорИзтриване
  2. Боядисвах се в черно и аз около 2 години, но на мен винаги ми пада боята лесно независимо каква е. Синьото и зеленото, с които се боядисвам аз, според мен, са много дълготрайни и без изобщо да ги щядя издържат в супер прилично състояние по два месеца, точно колкото ми държеше и черното. В момента даже повече се чудя как да премахна зеленеещите тонове, за да мина плавно към лилаво.
    Виждам, че си с гъста коса и ти, маската на Lush за колко време ти стигна? Чудя се дали си струва високата цена за това количество.

    ОтговорИзтриване
  3. Много се надявам да си намериш. Може би BIG шампоана на Лъш ще е готино да пробваш :)

    ОтговорИзтриване
  4. Луксозно удоволствие са трийтмънтите на лъш. Моята коса се вижда, че е доста къса и едн бурканче ми стигна за 4-5 пъти .. и то със зор, без да нанасям по цялата коса. Моята коса е естествено черна и постоянно жълтее и синьото става зелено след първия месец. Сега цял месец почти си се разкарвах зелена, защото все не можех да стигна до магазина с боите ;)

    ОтговорИзтриване
  5. p.s. http://www.feelunique.com/p/Yes-To-Cucumbers-Color-Care-Shampoo-500ml

    ОтговорИзтриване
  6. Дълго време се чудих дали да си направя син перчем и аз, но откакто се ядосах на розовото не смея :D Постоянно падаше, цялата баня ставаше розова, да не говорим че ръцете ми и те си бяха перманентно с червеникав оттенък. :D Но много ми харесва твоята косица, божествена е! И много се радвам, че шампоана е помогнал за акнето, ще го препоръчам!

    ОтговорИзтриване
  7. Мерси за инфото, Мани. Вече съм решила следващия път да пробвам някой био шампоан от зоя :)

    ОтговорИзтриване
  8. Много ми харесва косата ти сега, красива си :) И септума ти ходи, поста беше полезен, кога ли ще събера смелост и аз за нещо такова.. :D

    ОтговорИзтриване