5 неща в които НЕ вярвам

21 февруари 2015 г.


Късмета.
Не вярвам, че хората са късметлии или каръци в живота си. За мен никой не става богат, успешен, щастлив благодарение на късмета. Вярвам в шанса, в рационалното, също така няма човек на света, който да ме накара да повярвам, че някой е "Марко Тотев"  ей така.. просто защото. Особено се дразня от суеверни хора, подскачащи на един крак, бягащи от стълби, черни котки, идеята да се върнат вкъщи след като са тръгнали за някъде, не изнасят боклука си вечер и т.н. Вярвам, че сами се събаряме с негативно мислене и постоянни страхове и опасения от лош късмет. Вярвам, че не ни трябва "късмет" за да бъдем щастливи, а просто постоянство, труд и желание.

Щастието "АКО..
(не) бях направил това и онова, бях се върнал, бях простил, бях дал шанс, бих имал по-хубава къща/кола/работа." Well.. можеше и да си, но никога няма да разбереш освен АКО .. не можеше да надникнеш в паралелна вселена. Има хора, които вечно живеят в идеите какво е можело да бъде и как АКО .. нещо било малко по-различно, са щели да бъдат ..царе. Живеем тук и сега. Мисли  за неща, които нямаме силата да променим само ни провалят по пътя за нещата които ЩЕ .. бъдат. Никога не се лъжете да страдате с мислите как е можело да сте по-щастливи АКО ...

Кармата
Ще започна с това, че много бих искала да вярвам, но с времето колкото по-циничен човек ставам, толкова повече се убеждавам, че кармата ни служи като един вид успокоение. Някой ми стори зло - ще му се върне. Правя добро за другите - ще ми се случи нещо хубаво. Не вярвам в съдбата, не вярвам в кармичното причина-последствие. Не мога да стоя безучастна и да се успокоявам с "Е, някой ден ще видиш какво е.." Също така .. не го пожелавам на никой. Не искам злото да рефлектира от мен и да се залепва на деятеля. Не искам доброто, което правя да бъде върнато на мен, просто защото ..така "всичко се връща". Не мога да разчитам на това. Мога да разчитам на това да бъда добър човек, колкото мога и тези, които ме раняват - много им здраве.

"Бъди себе си!"
Много ми е непонятно, когато някой каже "бъди себе си" .. какво означава това? По какъв начин някой може да бъде .. някой друг. Всички хора сме съвкупност от идеи, мисли, вярвания, морални ценности, всички придобити от родители, приятели, телевизия, житейски уроци.. всичко в нас е усвоено от ..отвън. Тази усвоена съвкупност формира нашето АЗ и дори, когато сме прихванали начина на говорене на някой, пак .. сме себе си. Дори когато носим "маска".. тази маска просто е друга част от нашето лице.

Хора, които мразят лъжата.
Не че нещо, но според мен всички ОБОЖАВАМЕ лъжата. Сблъскваме се с лъжи всеки ден, от хора, списания, вестници, телевизия. Ние обичаме да бъдем лъгани, обичаме да ни казват колко по-щастлив ще стане живота ни ако отслабнем, се гримираме, всички ни харесват, купим си по-хубава кола, имаме яко гадже. Лъжи ни заливат всеки ден и това което мразим всъщност е истината. За 25 годишния си живот, хората не са ме харесвали, защото съм пряма и крайно директна. Вярвайте ми - хората не обичат да чуват истината. Кой иска да чуе че е дебел, грозен, беден, некадърен? Хората го знаят, но охх .. колко обичат да чуват лъжата за това колко са по-прекрасни от самия живот. По цял ден се лъжем у дома, на работа, дори като заспиваме си казваме "абе .. утре ще е по-добре". Четем таблоиди, измисляме клюки.. правим живота си интересен, защото просто мразим да разбираме, колко сме зле всъщност.

Вие в какво не вярвате? Не сте съгласни с мен - коментарите са разрешени ;-)


BLOGLOVIN • FACEBOOK • INSTAGRAM  • TWITTER

34 коментара

  1. Аз пък, като типичен наивник (което най-накрая успях да осъзная) вярвам в късмета. Вярвам и в кармата. Вярвам, че има някакъв баланс между доброто и злото и че всичко се връща. :)

    ОтговорИзтриване
  2. В късмета и аз не вярвам,обаче в кармата да,но донякъде. Вярвам много в позитивното мислене и в това,че ако си добър ще получаваш същото. Заради моята искреност и това,че не умея да лъжа хората в очите загубих доста "приятелки",които както казваш ти очакваха да им кажа,че нещо е така,когато не е,радвам се,че и хората около мен са такива,защото само така избирам правилният път...е понякога наистина е кофти,но си заслужава и го предпочитам. Затова колкото и да ми струва ще възпитам и децата си така :)

    ОтговорИзтриване
  3. п.с. Ива не исках да отговоря на теб,но само така можах да коментирам. :)

    ОтговорИзтриване
  4. ooo, много вярвам в съдбата, в кармата. Имам безброй примери за това, и няма човек, който да ме убеди, че пътят ни е предначертан. Вярвам, че всяко нещо се случва с причина тогава, когато трябва, а не когато искаме :)
    Вярвам в силата на мисленето като цяло - отново имам безброй примери за неща, които съм си мислила и след време те са се случвали - вероятно заради това, че на подсъзнателно ниво действам да се сбъднат, но отново - те са факт :)
    Колкото до лъжата - мисля, че си много права, но никога не бих спестила нещо на близкоте

    ОтговорИзтриване
  5. Мен ме озадачи, че не вярваш в ''кармата''. Смяташ ли че има ненаказано зло?

    ОтговорИзтриване
  6. Не вярвам, че хората задължително по един или друг начин "изкупват" нещата, които са направили. Тоест, не вярвам че ако съм те прецакала някога някъде .. вселената ще се нагласи срещу мен и ще си "платя" за стореното. На всички ни се случват хубави и лоши неща, не вярвам, че те са последствие, което ни е пратено от ..кармичната вселена за да ни награди или накаже за минали действия.

    ОтговорИзтриване
  7. Не искам да вярвам, че рак на децата се случва, защото в минал живот са били гъзове.

    ОтговорИзтриване
  8. За рака на децата - това е кармична обремененост, наистина нещо в което е трудно да се повярва, там има спорове и мнения, точно защото е нещо извън сегашния живот и няма как да се докаже.
    Но защо искаш да бъдеш добър човек? Не мислиш ли че е по-лесно да лъжеш и да мамиш някои хора, когато се налага, по-лесно е?

    ОтговорИзтриване
  9. Когато едно дете има рак.. не страда само то.. страдат пряко и родителите му, това означава ли че и те също биват наказани от вселената? Да лъжеш и да мамиш успешно понякога е по-трудно отколкото да си добър.. Аз правя това, което аз смятам за добро и правилно, ха

    ОтговорИзтриване
  10. Ами аз например си обяснявам нещата така - когато едно дете има рак (например) това не е наказание, а изпитание и за него, и за родителите. Вярвам че страданията ни се дават, защото оня горе има по-големи планове за нас, за да израсне душата ни. Аз не държа всички да са на моето мнение (изобщо), не осъждам, нали не си помисли че се заяждам? Хубавото е че се замисляш по този въпрос, защото нали знаеш колко хора през целия си живот не стигат до това да се замислят защо изобщо се случват нещата.

    ОтговорИзтриване
  11. Най малкото си мисля, че се заяждаш, дори ми е приятно че става дискусия. :) Според мен изпитанието е нещо, което може да бъде ..преодоляно, рак за доста хора е равно на смъртна присъда. Кармата е действие - последствия. АКо приемем че предишен живот съществува, значи въпрсния лош човек е умрял по един или друг начин ненаказан ,, защо и е на вселената да те убива отново посредством някакво ..изпитание което пак води до неизбежна смърт все някога..

    ОтговорИзтриване
  12. За "Ако" съм напълно съгласна с теб...Както казваше баба ..."АКО-то цапа и мирише..." ;) Ако не бях...еди какво си...Е,да! Ама си...Така ,че се стягаш в кръста и си решаваш проблемите тук и сега,защото няма как да знаеш какво реално е можело да стане...
    А за лъжата...Martina Marinova те попита не е ли по-лесно да лъжеш и мамиш...Според мен не е . По-трудно е...Една лъжа винаги води след себе си друга и трета ,и четвърта, и т.н. И е толкова адски досадно и трудно да помниш всички версии и сценарии...Аз съм мързелив човек,затова за да не се затормозявам излишно предпочитам да си кажа истината.Особено на близките,приятелите...Пък те,последните,ако са ти истински приятели,ще го оценят,ако ли не...значи не са си стрували,а тогава по-добре си си без тях.Предпочитам качеството,пред количеството.

    ОтговорИзтриване
  13. И аз не вярвам в кармата, съдбата, късмета и всичките му там суеверия. Вярвам, че едно действие води към друго, то към трето и че човек сам гради пътя си. Но за лъжите не съм съгласна... Поне не за себе си. Даже много искам някой най-накрая да ме шамароса и да ми каже "изглеждаш ужасно и вземи се стегни" защото аз като го правя явно не се чувам достатъчно добре хах. Това с кармата също ме дразни доста, защото абсолютно всеки човек прави и добри и лоши неща. Ако се отнесеш зле към някой под каквата и да е форма, не кармата ще ни "стъжни" живота, а отношението на пострадалия от действията ни.

    ОтговорИзтриване
  14. Хич не съм съгласна с №5 - да, важи за доста хора, но определено не за всички.
    Останалите са ОК. :)

    ОтговорИзтриване
  15. Страхотен пост!Съгласна съм с почти всичко хаха.. Аз вярвам в късмета и ми се иска да вярвам и в съдбата.. Но съм забелязала,че вярвам в тях само когато ми е "изгодно" .. Но пък какво хаха .. Не вярвам в това,че хората никога не се променят и съм напълно съгласна с това ,което си написала за лъжите :)

    ОтговорИзтриване
  16. Е, да - не за всички. Мъчих се да не обобщавам много, но според мен е тъпо да се каже, че някой МРАЗИ ей така лъжите. По телевизията ни казват ей така някаква тъпа лъжа от рода на - червилото ви ще трае 12 часа .. ти бартче не си малоумен и кое дъ фак червило трае 12 часа ама си склонен да простиш.. защо? Нали супер много мразиш лъжите, хаха
    П.С. не говоря за теб, просто повечето хора според мен не трябва да използват думата мразя, за това съм я подчертала. ;-)

    ОтговорИзтриване
  17. Да, и според мен е бахти голямото злорадство да си кажеш - "Вселената ще ти го върне, задето ми го причини това!" Ти стоиш безучастен .. някой ти е откраднал нещо примерно и колко наивно е да чакаш на вселената да сътвори правосъдие. Според мен по-адекватното нещо да се каже е .. надявам се да го хванат и да лежи в затвора - ако не .. дано тея вещи и пари са му трябвало повече отколкото на мен. Това идва от безумната отчаяност на хората, безсилие .. това е като да вярваш в Бог и да му се молиш всеки ден да спечелиш от тотото без да пуснеш фиш.

    ОтговорИзтриване
  18. Според мен на хората понякога са им нужни външни неща в които да вярват, така бутат себе си напред. Аз ставам доста цинична, което е ужасно, но пък не виждам нищо лошо и не упреквам хората, които вярват в нещата, които съм изброила.
    Единствено не разбирам, хората които вечно се оправдават със съдбата, късмета, суеверията за нещата, които не са успели да свършат в живота си.

    ОтговорИзтриване
  19. Така е и аз мисля като теб. Аз някак не виждам смисъл в лъжите, особено пък в белите лъжи, хаха (противно на народа) Понякога тези ми вярвания ме правят да изглеждам безчувствена, но пък това съм си аз хаха

    ОтговорИзтриване
  20. Хаха, както казах някъде по-надолу - абсолютно разбирам и нямам нищо против хората да вярват във всякакви неща, които са извън тях - съдба, карма, Господ, пророкуване и т.н. стига да не им служат за оправдание, че не са успели в живота си. Според мен е хубаво човек да има вяра, но най-вече да има вяра в себе си. Човек трябва да работи за нещата, които иска, а не да стои на едно място и да се моли на вселената за тях.

    ОтговорИзтриване
  21. Да,така е . И аз не го разбирам това. Аз в повечето случай,когато стане нещо,което не съм планирала или нещо,което си мисля,че няма да е добре за мен се успокоявам с мисълта,че е за по-добро и че е трябвало да стане така.Всеки трябва да вярва според мен в нещо,за да му е по-лесно.Аз съм малко крайна за някои неща и се опитвам да не съдя хората.Всеки сам преценя какво да прави и в какво да вярва..Определено ме накара да се замисля с този пост!! Благодаря ти :))

    ОтговорИзтриване
  22. РОФЛ!!! Аплодисменти, за всичко сме на едно мнение! :D ОСОБЕНО тая тъпотия "бъди себе си". Това е най-малоумния съвет, който може да дадеш на някой. Особено ако твоето "себе си" е някакво пълно недоразумение. Според мен по-удачен съвет е: бъди човека, който искаш да си, работи над себе си за да станеш това което искаш да си. Fake it till you make it!
    И това с лъжата ми звучи като онези странни съчетания в сайтовете за интернет запознанства, или по-точно нещо от рода на "обичам да се забавлявам"....!?

    ОтговорИзтриване
  23. И аз не разбирам понятието "бяла" лъжа.Чии чувства ще пощадиш с тях.Лъжата си е лъжа.Боли ,когато те лъжат.Ако познаваш себе си,а всеки би трябвало да опознае първо собственото си АЗ,защото всичко тръгва от вътрешната ни Вселена,какво биха могли да ти кажат ,което да те нарани,ако е вярно ,то просто Е,ако ли не ,думите ще се плъзнат по бронята на себепознанието ти без дори да оставят драскотина.

    ОтговорИзтриване
  24. даммм, има думи, които се използват ненужно "винаги", "никога", "мразя" - самата аз попадам в клопката им макар да знам колко са преходни и ненужни
    има лъжи /от типа на трайното червило/, които автоматично игнорирам - те са абсолютен шум, който дори не забелязвам - може би не е точно "прошка" /хах, написах "пришка" :) :) :)/
    но е факт, че човешкото его обича някои лъжи, неистини и полуистини :)

    ОтговорИзтриване
  25. Има ли разлика между лъжа и неистина?

    ОтговорИзтриване
  26. за мен има - тънка, но има
    неистина може да е спестяването на истината с мълчание или с по-благовидна интерпретация на някакви факти например
    което не е откровена лъжа, но и не е никаква истина

    ОтговорИзтриване
  27. Човек, който мисли, че хората обичат да ги лъжат, обикновено се опитва да лъже.
    А който лъже, лъже преди всичко сам себе си.

    Като толкова обичаш да лъжеш защо си направила блог?За да се упражняваш в лъжеправенето ли?


    А сега малко истини:

    Публикацията ти не е оригинална и най-вероятно е преписана/преведена отнякъде.


    "Не вярвам в късмета, нито в дядо Боже, а пък в кармата хич, лъжа по много всеки ден и мисля да почна и да крада, но ме е страх, че ще ме хванат, тюх-тюх" - това е обобщена твоята публикация.



    Нямаш ли собствени мисли в главата си?Дай да ги чуем тях.

    ОтговорИзтриване
  28. Може да лъжа, може и да ползвам блога да разпространявам лъжи, може да съм преписала статията, може да съм я превела, може да нямам собствени идеи, може да съм крайно неоригинална, е и? Ако е така наистина.. явно аз нямам проблем с това, ако ти имаш - проблема е твой. ;-)
    Всеки има правото да не се съгласи и да не ме харесва, аз съм окей с това.

    ОтговорИзтриване
  29. Друга работа, освен да злобеете, мадам, нямате ли? ^_^

    ОтговорИзтриване
  30. Всички хора всеки ден изричаме лъжи. За да не изричаш нито една лъжа никога, можеш да живееш в някоя пещера - сам. Така функционира обществото, за добро или за лошо.

    ОтговорИзтриване
  31. Да:))))Така е.


    Ти не си направила блог с частен достъп, а блог с открит достъп. И чакаш читатели. А може и да не чакаш.


    Сред читателите ти може да има и читатели такива като мен, хора, в които ти не вярваш, че ще съществуват - хора, които мразят лъжата.


    Аз мога да казвам директно това което мисля и няма проблем с това:)

    ОтговорИзтриване
  32. Нито съм мадам, госпожа съм:)))нито съм злобна:)))аз съм откровена. Лукс, който мога да си позволя.

    ОтговорИзтриване
  33. Статията съдържа моето лично мнение и вярвания. Ако наистина _мразиш_ лъжата, окей. Аз няма да се отрека от написаното, ти няма да се отречеш че не мразиш лъжите. Пак казвам - НИЩО против това нямам.

    Естествено текста под "Хора, които мразят лъжата." нарочно е направен по-провокативен и съчинен така, че да предизвика дискусия. Естествено че повечето хора не обичат да ги лъжат и заблуждават, просто исках да кажа, че всеки ден се поддаваме доброволно на толкова лъжи, прощаваме толкова фалшиви обещания и реклами, че думата "мразя" е ..неправилна според мен. Аз не бих казала, че мразя много неща, както и не раздавам любовта си за всяко нещо. Лъжите са факт независимо дали ни харесват или не.

    ОтговорИзтриване