Хм, женственост?

18 януари 2015 г.

Преди няколко дни Пири и Поли отвориха тема за женственото и ..женствеността като усещане за едни млади девойки, като нас. Вдъхновена от тях, пък и особено заради личната покана на Пири реших и аз да напиша няколко реда за моя поглед и това какво е да си в моите дамски обувки, едната 38, а другата 38,5...
Ще започна от там, че никога не съм се чувствала като ... дама, поне не в общоприетия смисъл на тази дума. За мен женственото е едно много разтегливо понятие и зависи много от отделния човек.. от излъчващия и възприемащия, от това как си възпитан, какво очакваш и като цяло какви женствени образи са ти служели за отправна точка. Смятам себе си за малко или много отражение на майка ми, която е една от най-силните личности, които познавам, жена която не може да възприема себе си в рокля, жена която не се оставя да бъде зависима от някого, жена която знае как да се оправи с ..всичко. Наскоро с нея си говорихме, че моя най-голям ужас е да стана нечия 'кукличка', но за това след малко..


Женственото в мен е..
  •  Безпокорна
От малка съм голям индивидуалист и винаги съм се оправяла сама, за мен свободата да не съм зависима от някого е на първо място. Когато върша нещо, не обичам да ми помагат, когато имам трудност, не се обръщам към когото и да е било. Вървя пътя си сама и така го правя най-добре. Пътите, в които съм допускала чужда намеса винаги са били изключение и никога не са били нещо лекомислено. Когато имам контрола над ситуацията и живота си се чувствам добре, когато не завися, когато не гледат на мен от високо. Може би за това не позволявам на мъжете до мен да ми правят подаръци, да ме глезят, да се грижат за мен. Радвам се, че съм на такъв етап от живота си, в който сама мога да направя и достигна нещата, които искам (в по-голямата си част) и не завися от някой ..външен човек. Това за мен е сила, свобода, а според мен жената трябва да е силна и независима. Странни са ми момичета 'кукли', които някой отглежда, сресва, храни, поддържа и т.н. Нямам нищо против, но определено не се виждам в такъв образ. Когато някой се опита да ми плати сметката, обикновено получава шамар през ръцете (но пък като една жена обичам да ми предлагат, въпреки че успеваемостта е почти нулева)

  • Желана
Никога не съм се срамувала от това, че обичам да привличам внимание. Ако не обичах, (МОЖЕ БИ) нямаше да имам синя коса, нямаше да се обличам екстравагантно,да си слагам толкова обеци, татуирвки и т.н. Може пък и при всички положения да съм така, но човек никога не знае. Искам от сега да кажа, че обичам да привличам внимание, но рядко се възползвам от него. Често пъти сама се дистанцирам от ..центъра на всичко, от контактите с хора, запознанствата.. оставам някъде в ъгъла след като вече съм влязла демонстративно. Именно за това много хора ме мислят за надута, а аз като прост интроверт силно подбирам кой и в доколко влиза в личното ми пространство. Обичам да се чувствам.. заглеждана, да се наглася преди да изляза. Да хвърля труд по визията си, да осмисля дрехите си, грима си според това къде, с кого и кога отивам. Това ми дава известна доза увереност и веднага изправям стойката си след като съм получила поглед или два, хаха. Това е нещо доста женско, някак смесено-сигнално, но какво повече би искала една жена от това да се чувства желана .. освен да се чувства ..

  • Способна на избор
Много жени се чувстват дискриминирани по една или друга причина, особено напоследък много се заговори за феминизъм, права, борба и т.н. Не ми се говори много за това, но единствено се съгласявам и смятам, че през целия си живот ние, жените се чувстваме малко или много притиснати, от очакванията да бъдем домакини, майки, да изглеждаме добре, да се грижим за себе си (по възможност и за още няколко човека), но в крайна сметка много от нас .. имат правото на избор, включително и аз. Това ми право ми дава свободата да моделирам жената, която искам да бъда. Това право ми даде избор да боядисам косата си, да се татуирам, да уча, да прекъсна, да уча пак, да си намеря работа, която ме удовлетворява, да не завися финансово или психически от някой, да си избера партньор, който ме уважава, да нямам деца, да избера безбрачието, да избера самостоятелността пред зависимостта от мнения, очаквания, контрол. Всички имаме избор да избягаме или да стоим. Трябва ни само смелост.

Искам да прочета мнението на Нина, Мирсеа, МериКали, Йори, СветлаМария, ЯнаАди, АнаАн, РозалиАдриана и на всички, които четете!

П.С. Не говоря за всички жени, не искам да критикувам някого или да казвам, че моя начин е правилния начин. Всички имаме морал и ценности, които ръководят живота ни. Аз не съм съдник, моля не бъдете и вие.


BLOGLOVIN • FACEBOOK • INSTAGRAM  • TWITTER

18 коментара

  1. Супер надъхващ пост! Рядко за захващам с такива теми, но ти определено ме вдъхнови и ще се опитам да надраскам моето мнение по въпроса. <3

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасно написано! Ще се опитам и аз да го направя, макар че вече има твърде добри постове по темата. :))

    ОтговорИзтриване
  3. Много дълбок пост. И аз се замислих над някои неща, които ти казваш сега, защото когато писах моя пост беше по-скоро първосигнално женско. С риск да girl-crush-вам - много обичам да те чета, Мани :)

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотен пост!!! Обожавам блогито ти, винаги ми дава храна за размисъл.Рядко се чувствам женствена, винаги съм се чувствала по-скоро като мъж, или както се казва мъжко момиче. Моментите в който се чувствам женствена са, както ти написа, когато се чувствам желана. Тогава чуруликам като врабче и се глася като фуста, и съм пълен кифлоч :D

    ОтговорИзтриване
  5. Съгласна съм с всичко в твоя пост, само да видя моята женственост как да я формулирам, хаха. Скоро, мерси за поканата :))

    ОтговорИзтриване
  6. От всички постове, твоят най ми хареса!
    Толкова много ми хареса, че дори се замислям дали наистина да не седна и да напиша нещо по въпроса. :) Мерси за тага - да го видим :)

    ОтговорИзтриване
  7. Е, колкото повече- толкова по-добре. На мен ми е много интересно да чета за различните момичета :)))

    ОтговорИзтриване
  8. Awhh! <3 И аз пък обичам да те чета, ще си гърл кръшваме заедно :))))))
    Според мен във всеки пост, който прочетох се крие много истина и твоя особено много ми хареса :) Благодарение на него дори завърших тази чернова :)

    ОтговорИзтриване
  9. Хахах, даа.. и аз съм така. Момичешките неща не са ми много по вкуса, винаги съм се занимавала и са ме вълнувални неща по-присъщи на мъжете.. Хайде пиши и ти по темата, искам да чета твоето!

    ОтговорИзтриване
  10. Тенк юююю дффхсдлййдкл! Хайде! Пиши, чакам!
    хаха <3

    ОтговорИзтриване
  11. Много добър пост, това е една от най-оригиналните идеи за тема, която плъзна из блог пространството в последно време... Гледните точки на всички са изключително интригуващи и интересни :)

    ОтговорИзтриване
  12. Веднага щом изляза от творческата дупка, която се надявам да се запълни, докато правя новия облик на блога, ще се включа. Обичам тези ти постове! Вдъхновяват!

    ОтговорИзтриване
  13. Чудесно,има над какво да се помисли.

    ОтговорИзтриване