Beauty съвети, които ми се искаше да знам по-рано ..

6 август 2014 г.

  1. Хидратацията на кожата е важна за ВСИЧКИ типове кожа. Независимо дали имате мазна или суха кожа - тя се нуждае от хидратиране. Не само с пиенето на вода, но и с крем. Омазненото тийнеджърско аз бягаше от думата "хидратиращ крем" като дявол от тамян до съвсем скоро. Мислех си че всички масла и кремове, които не са специализирани за мазна кожа са злото в кутия и ще ме омазнят още повече, но напротив. Колкото повече изсушаваш кожата си - толкова повече себум произвежда. Вкарвайте вода и хидратация в кожата си! Сега дори използвам масла и комбинираната ми кожа ги обожава. Намерете подходящия крем за вас.
  2. Внимавай с веждите. Много хора, ще кажат, че съм благословена с десетте си косъма, които наричам вежди, но вярвайте ми  - имаше период, в който ги скубех ето така. Пълна трагедия. Оставете веждите си намира, момичета! Тънките вежди не само изглеждат абсурдно, но и правят лицето ви да изглежда по-пълно и безформено и постоянно очудено. Ако не можете сами - отидете на козметик, евтино е и после може да си ги скубете по очертанията от предния път.
  3. Особености на SPF. Мисля, че всички знаем, че UVA и UVB радио лъченията са много вредни за кожата и могат да доведат до преждевременно стареене на кожата и ..рак. Много е важно да се използва крем с висок фактор както лятото, така и зимата, защото лъчението може да е много високо и през двата сезона. 90% от бръчките са причинени от вредни лъчения, но отнема 20-30 години за да видите реално пораженията. Слънцезащитния фактор отбелязва ВРМЕТО защита, което получавате от крема, не самата ..сила. Примерно SPF30 обозначава 5 часа защита. Химичните SPF кремове са предпочитани за лицето, защото не оставят бяла следа.
  4. Навременна борба с бръчките. Кремовете за бръчки не са продукти, които се ползват само от майките ни, когато минеш 20 е напълно нормално да си вземеш продукт/и за първи признаци на стареене, просто за сигурност. Веднъж излезли бръчките са много трудни за прикриване/премахване, така че един околоочен крем или серум в комбинация с хидратиращ крем със слънцезащитен фактор са най-добрите ви приятели през ранните 20. Better safe than sorry.
  5. Грижа за кожата > грим. С времето научих, че няма нищо по хубаво от добре поддържаната кожа, колкото и пари за грим да даваш, колкото и да клепаш отгоре, колкото и добре да го правиш ..това е просто временно. Според мен с приоритет трябва да се инвестира в добра и качествена грижа за кожата, а не в декоративна козметика. Няма нищо по хубаво от това да си кажеш "Кожата ми днес е супер чиста и сияйна, ще сложа само малко BB крем и спирала и съм good to go."
  6. Не си лягай с грим. Когато бях по-малка постоянно си лягах с очна линия и фон дьо тен, като си малък не ти прави впечатление, но истината е че грима запушва порите, което води до акне, пък и да не говорим колко е нехигиенично като цяло да не си измиеш лицето цял ден. Сега ако чак толкова съм уморена и не мога да се накарам да ида до банята, защото съм заспала на дивана примерно - забърсвам всичко с мокра кърпичка, винаги е по добре от нищо.
  7. Четките за грим са необходимост. Едно време си мислех, че четки позлват само едва ли не гримьорите, не можех да си се представя с 5-6 четки, всяка за нещо различно. Ето ме сега просто неможеща да си представя живота без тях. Толкова са удобни, пестят време и мазане на пръсти, гъбички и пухчета от всякакви кутии с пудра и т.н. Ако ползвате фон дьо тен или сенки определено се нуждаете от четки! 
  8. Посети специалист за кожните проблеми. В много от случаите козметичните продукти и козметиците не са достатъчни при решаване на кожни проблеми, ако нещо ви тревожи - отидете на лекар.. или два. Аз дълги години страдах от болезнено акне по главата (но не и по лицето). Доктор ми каза, че съм си 'просто така' и имам себорея. "Лекува" ме с шампоани за мазна коса, а косата стана твърда и на клечки. След година неуспешни мазания с какво ли не потърсих второ мнение и се оказа, че проблема е хормонален. В момента след успешно лечение нямам нито една пъпчица никъде.
Сега е много по-лесно да си набавиш информация и да се 'светнеш' за всичко, което те интересува, стига да искаш да разбереш. Интернет предлага безкрайно много информация и съвети за това как да се грижим по-добре и пълноценно за себе си. Аз просто предавам моята ..мъдрост по въпроса :) Кои са вашите съвети за красота, които бихте дали на децата си?

BLOGLOVIN • FACEBOOK • INSTAGRAM  • TWITTER

28 коментара

  1. Аз така и не се престраших да изстъня веждите си прекалено, дори в тайн възрастта. За всичко съм съгласна, най-вече слънцезащитните кремове и лягането БЕЗ грим, разбира се. Всъщност като се замисля, не си спомням да съм легнала с грим нито веднъж /тук имам постижение/ :)


    bbrillliantt.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
  2. Подкрепям с 4 крайника това за веждите! Имах бурни и гъсти вежди и заради прекомерното скубане, днес ми е много трудно да им докарам формата, която искам :D
    Това за четките и аз си го мислех ахахха и се плесках с апликатори и си мислех, че правя грим :D :D :D
    Всичко изброено е много силно! Супер пост <3

    ОтговорИзтриване
  3. И аз се убедих, че най-хубавата кожа е здравата кожа.

    Съвет, който аз бих дала, е всеки да си купува само продукти, съответстващи на неговата кожа. Аз доста време си самоизмъчвах кожата с една определена марка, която не е лоша, просто не е за моята кожа. Това, че еди кой си крем/лосион/етц. е подействал чудесно на съседката/колежката, не означава, че е добър и за мен. Научих се да се консултирам с козметичката си преди да купувам каквото и да е и да не експериментирам с лицето си и определено спестих доста пари от продукти, които щях да купя и да използвам не повече от 5 пъти. Пък и кожата ми определено се чувства по-добре така.

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесен пост,жалко,че не всичко написано е осъществимо. С веждите,колкото и да пробвам не става и се примирих вече. За кожата съм супер съгласна и съм се водила винаги по този принцип :))

    ОтговорИзтриване
  5. Аз преди години ги махнах целите от средата нататък :D До ден днешен ги рисувам, всеки ден е изненада хаха За четките и аз съвсем наскоро установих че колкото и хубав продукт да си купиш, ако не го нанесеш с хубава четка, язък ти за продукта.

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотна публикация, Мани! Съгласна съм с всяка една точка, с всеки един съвет :)

    ОтговорИзтриване
  7. Как се смея с твоите вежди сега! Аз имах един период когато някак си бях успяла едната цяла вежда да я направя на половин сантиметър по-високо. Все още нямам идея как се получи тази издънка.
    А за слънцезащитата направо вече не искам да говоря. Имам чувството, че дори и да извадя всичкия си писмен и графичен материал по клетъчна биология за UV лъчите и рака пак ще е ден до пладне. Скоро ме нарекоха хипохондричка, защото споменах, че слагам крем с фактор на всички открити зони на тялото независимо от сезона всеки път когато излизам.
    Същите съвети давам и аз редовно.

    ОтговорИзтриване
  8. Крем "Здраве" помага ли за хидратацията?

    ОтговорИзтриване
  9. Крем "Здраве" съдържа течен парафин и цинков оксид като и двете могат да запушват порите, така че не е най-добрия избор за цялото лице и всекидневно нанасяне. :)

    ОтговорИзтриване
  10. Много хубав пост и пост, Мани. Даже се замислех и аз подобен да сътворя тези дни може би.

    ОтговорИзтриване
  11. Хаха, аз едно време си спомням в училище всички момичета имаха много оскубани запетайски вежди, беше много модерно :D Може само да се радваш, че си изпуснала този период ;D

    ОтговорИзтриване
  12. Хаха, с веждите просто си беше модерно едно време, преди няколко години се заговори наистина за вежди и оформяне и да не прекаляваш със скубането, благодарение на което слязох на земята хахаха

    ОтговорИзтриване
  13. Дааа, това с твоя съвет и аз го проповядвам, бях писала нещо подобно тук дори http://www.mannierox.com/2014/04/note-to-my-blogger-self.html Важно е да си наясно с нуждите на кожата си...

    ОтговорИзтриване
  14. Гадното е на веждите е че щом веднъж си направил грешка с тях ..мнооого трудно се оправя. Остават все някакви местенца и кривини, които нямат оправяне .. ;/

    ОтговорИзтриване
  15. Хахах, аз в интерес на истината съм голям фен на нарисуваните вежди, елемента на изненадата ми е любим :P

    ОтговорИзтриване
  16. Радвам се много, че ти харесва <3

    ОтговорИзтриване
  17. Моите вежди са си били за смях.. чак се чудя .. колко дълбоко съм спала като съм ги правила така.. абсурдно е. с UV защитата и аз ставам май като теб :DDD

    ОтговорИзтриване
  18. По-скоро - не, съгласна съм с това, което Тети каза. Най-добре според мен е крем от аптеката съобразен с особеностите на кожата ти суха/мазна/чувствителна и т.н. Има също хубави кремчета на Билка за по-малко парички :)

    ОтговорИзтриване
  19. Мерсии! Съветите не са нещо ново или нечувано, но просто са все грешки, които допусках като по-малка. Интересно ще ми е да видя и твоята гледна точка :)))

    ОтговорИзтриване
  20. О, да...и в моята гимназийка имаше доста такива съученички :D според мен е грешно поначало да се изменя прекалено формата на веждите. Каквато е - такава. И само поддържане на формата е достатъчно, а не цялостно преоскубване :D

    ОтговорИзтриване
  21. Не съм съгласна за веждите, че "каквито са си - такива". Моите естествени вежди са редки, светли и неподредени и във външния ъгъл са 3 пъти по-дебели от във вътрешния:D За първи път си ги оформих в 6ти клас с една ножица и очаквах мама да ми се кара, а тя много ме хареса и ми даде пинсета. Дебелата форма позволява да ги направиш както си искаш и от 6ти клас почти не съм им променяла формата - средно дебели, изтъняващи към края, с извивка. Слагам молив или сенки върху тях, защото косата ми е боядисана в цвят много по-тъмен от естествения.

    ОтговорИзтриване
  22. Хах, снощи си правих такъв списък с "правила", но относно пазаруването на дрехи. Дано успея и да го спазвам . :D

    ОтговорИзтриване
  23. Изключително полезни съвети. Мисля сериозно да обърна внимание върху някои точни, но... за бръчките дали наистина е нужна превенция? Свидетел съм как леля, която се грижи за кожата си старателно и ползва от дълго време подобни кремове, изглежда по-стара от мама (тя е по-голяма), която пък като удари 45 започна с тях.. Според мен всичко идва от вътре, важно е храненето и поддържането на здравословен начин на живот.

    ОтговорИзтриване
  24. Бръчките зависят от много неща, но както казах - better safe than sorry. Никога не знаеш. Аз мисля, че по-добре винаги да си се грижиш за кожата адекватно, поне да знаеш че си направил каквото можеш :)

    ОтговорИзтриване
  25. Да, така е. Аз имам минималистични вежди и винаги съм искала да мога да ги оформям, амаааааааааа... на хахаха

    ОтговорИзтриване
  26. Хаха, радвам се, че ти е харесала статийката :D

    ОтговорИзтриване
  27. Хубав пост :) Може би е добре обаче да ревизираш частта за слънцезащита, тъй като написаното не отговаря на истината и подобна интерпретация дори може да бъде опасна. С няколко думи, факторът показва колко пъти можеш да увеличиш времето, за което обичайно изгаряш на слънце. Ако това време е, да речем, 5 минути, то с фактор 15 то се увеличава на 75 минути, с фактор 30 - на 150 минути и т.н. В същото време защитното действие на всеки продукт с химични филтри, независимо от фактора му, продължава около 2 часа, след което трябва да бъде подновен. С минералните филтри нещата стоят по-различно, но лекцията стана много дълга.. No offence, просто не умея да пиша кратко, а ми се стори важно да уточня :)

    ОтговорИзтриване