Iceland: Eyjafjallajökull + Dyrhólaey + Kerið

1 юли 2014 г.

Оставаха ни само ден и половина до връщането ни в България, а аз вече бях влюбена до уши в това място. На няколко пъти ми се насълзяваха очите от вълнение и красота, но си бях обещала да не изпадам в драми, защото ще се върна, каквото и да става и не е за последно. Точка. Майка ми само ме караше да снимам, а на мен хич не ми беше до това да гледам света около мен на екрана на апарата. Исках да погълна всичко, да го изпия с очите си, да го запечатам, да го съхраня и да му обещая, че скоро ще се върна. Ще бъда отново вкъщи.
Винаги съм казвала, че изпитвам носталгия по места, които никога не съм виждала, времена, в които никога не съм живяла. Не, не вярвам в някакви прераждания и т.н., но вярвам, че човек винаги има усещания и предпочитания, които просто му казват къде принадлежи. Никога не съм обичала топлото, плажовете, многолюдните места, големите градове, светлините. Винаги съм била близка със земята, началото, водата и небето. Колкото и да откривам талантите си в технологиите и дори общуването, знам че съм предназначена за друго. За севера, за първичното.. смятам че така най-добре бих могла да опиша ..принадлежността си към Скандинавия, това просто съм аз.


Ейяфятлайокутъл, нали помните 2010г... изригвания, отменени полети из целия свят, ала бала.


След като се наспахме, за пореден път минахме по пътя на водопадите, които посетихме вчера, но този път продължихме на юг и не след дълго стигнахме (почти) до най-южната и най-дългоочакваната точка на острова. Много близо до град Вик, има едно място наречено Дирхоле, което някак магически изглежда не от този свят. Място на което планини и океан се срещат за да създадат .. оф едно от най-красивите неща, които някога ще видите.







Стояхме на Дирхоле с часове, черния пясък, синьото море и слънцето, което реши да ни изпрати ни действаха адски релаксиращо. Не след дълго забелязахме и Кайра в една дупка в скалите. Стояхме и гледахме малкия сладур няколко минути, но подари широкоъгълната ми пейзажна леща не можахме да го снимаме подобаващо.

Махаме си

Постояхме на плажа и след малко почти по случайност попаднахме на върха на скалата.




Дирхоле в целия си блясък


Слонче?
Ето ви линк за черно-белите снимки, които толкова много исках да снимаме там. Реших, че ще се перпълни поста, ако сложа и тях.
След Дирхоле тръгнахме на запад по магистрала 1 и се отбихме до едно вулканично езерце наречено Kerid. То обитава кратера на стар вулкан изригвал преди много, много години.

Този сняг, който се вижда в центъра е ледник, който никога не се е разтапял.. пресован сняг. Има обиколки с джипове и се превръща в магистрала без ограничения.


Върнахме се на магистралата и се прибрахме в Grindavik за сън, защото на следващата сутрин ни чакаха нови два полета и мъчното и дълго връщане до България.
Надявам се постовете са ви харесали и да са ви запалили по това невероятно и не достатъчно ценено място.Успях дори да понося къс ръкав, след като времето стана 17 градуса през последния ден.
Искам да благодаря на мама и вуйчо, че направиха всичко това възможно и ми се вързаха на акъла да обикалят света в преследване на дивите ми фантазии. Браво на мама, за безаварийното каране и за пореден път на вуйчо, който безсрамно мога да нарека - вуйчо МИ, е много по-добър от вуйчо ТИ хахаха!


follow, like, love

6 коментара

  1. Охххххх! Може ли и мен да вземеш следващия път? Не заемам много място в куфара!!! Просто съм безмълвна <3

    ОтговорИзтриване
  2. Такава красотааааааааааааааааааааааааааааааааааа НИМОА. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

    ОтговорИзтриване
  3. Леле,никога досега не се бях замисляла да посетя Исландия,но с тези три поста ти сериозно промени листа с dream дестинациите ми.Уникално място,красота,снимки...Браво!

    ОтговорИзтриване
  4. Напълно разбирам чувството ти на принадлежност към подобни места - аз самата също не съм фен на навалиците, плажовете и т.н.

    ОтговорИзтриване
  5. Приказно е!!! Пожелавам ти да се върнеш много скоро отново там, пожелавам и на себе си да успея да се докосна някога до тази красота! <3

    ОтговорИзтриване