Толерантност е мръсна дума

4 юни 2014 г.

Моя милост държаща знак "LOVE IS LOVE" на Гей прайд 2012
Толерантност – (лат.) – търпимостдопускането на чужди и твърде различни възгледи, нрави и обичаи.

Всеки казва - трябва да сме толерантни, трябва да за проявяваме търпимост към това и онова, този и онзи.. защото така е социално, така е европейско, така правят американците. Според мен много хора имат объркана представа за това какво означава да бъдеш толерантен. Може би дори благодарение на съвременното ..предозиране с тази дума явно започва да се .. изменя, но за мен толеранотността винаги ще е мръсна дума. Не искам това да се разбира по грешен начин и моля да не си правите прибързани заключения преди да прочетете и последната дума от това, което искам да кажа.


За мен толерантността е търпимост, а търпимостта е ..насилственото млъчене и свикване с нещо, което не разбираш или не харесваш. За мен проблема не е че сме нетолерантни, а това че сме необразовани, че се страхуваме от непознатото. 

Хора, които са нетолерантни към хомосексуалисти, същите хора, които никога не са провели един разговор с хомосексуалист, хора чиято най-близка среща с гей-културата е Азис и Кончита Вурст, хора които са прочели че мъж да си ляга с мъж е грешно в книга в която пише че змиите говорят... може би и видели няколко снимки от някакво 'педалско шествие, заради което затвориха Цариградско'. После се говори как трябва да сме съвременно общество и да сме толерантни към същите тези 'педали'. Как трябва да сме ..търпими.

Хора, които са нетолерантни към различните раси, малцинствата, циганите, сирийците .. Хора които не търпят да бъдат ограбвани, бедни и тъпкани, но и хора които се очаква да търпят сирийци? Чували, че сирийците приличат на цигани, пък циганите не работят и крадат.. дайте да направим протест. Хора, които не разбират и не могат да си обяснят, че на други им е по-изгодно да управляват цигани, отколкото толерантни млади хора.

Майната и е толератността! Аз не съм толерантна, аз чета, образовам се и разбирам защо нещата са такива каквито са. Защо, това че Иван е гей и иска да се ожени за Пенчо мен няма да ме зарази със СПИН, защото това че циганите са останали неграмотни, защото някой е решил, че това ще му е от полза.

Аз нямам търпимост за нещата, които не разбирам. Когато нямам търпимост говоря, чета, питам. Защото да си толерантен не означава да си широко скроен, означава да търпиш .. въпреки че не знаеш защо.


Уточнение: Това не е статия за подкрепа на хомосексуалността и различията, това е статия за разликата между търпимост и разбиране на нещaта, което не харесваш.


follow, like, love

11 коментара

  1. Страхотен пост, Мани. Отново :)

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен5 юни 2014 г., 8:48

    Пътят към ада е постлан с добри намерения.

    Истински осъзнатите хора няма нужда да знаят сексуалната ориентация на Иван или Деница за да проведат нормален разговор с тях. Тях изобщо това не ги интересува. А дори и да знаят каква им е ориентацията това остава на много заден план. Затова и те не гледат снимки от подобни прояви. Голяма патардия се вдига около всичко това. Стана толкова шумно, същински спам.
    Добре, ясно е че има хора със широки разбирания. Утре левскарите ще излезнат, вдругиден цесекарите ще минат на парад пеейки и веейки разни цветни знамена. ОК, забелязахме! Чухме! Видяхме!
    Хубаво е човек да може да поглежда нещата и от друг ъгъл.
    Ето закон против пушенето в заведения има. Не се спазва. Непушачите недоволстват от това - задимено им било, тровели се, дрехите им се омирисвали. Нетолерантни са към пушачите.
    Хомосексуалистите минават развяват си дупетата пред хора които не желаят да виждат подобно нещо и после ги обвиняват че не били широко скроени, че нямало толерантност, че не ги приемали за нормални.
    Та кой е нетолерантен и кой е толерантен?
    Може би истински осъзнатия човек ще пуши сред пушачи, футболният фен ще вика на, и около стадиона, а хомосексуалиста ще показва ориентацията си сред приятели, и сред своето си обкръжение. Без никой на никого да пречи и да натрапва разбиранията си. И пак да бъде себе си. Може би така е нормално?

    А циганите и гейовете, нямат нищо общо. Светлите страни от които идват твоите широки разбирания по някаква необяснима причина не са толкова толерантни към тях - циганите, не са особено толерантни дори към сирийците. Напълно целенасочено, дори в училище сред първокласниците провеждат своята толерантна политика към образоване на децата коя дупка за какво е(с извинение). Сред децата!
    От всички балкански държави ние вече си имаме най-много джамии, макар да не сме толерантни към различните, както постоянни ни се набива. Кучето си маркира. Тиха политика. С чужди спонсори. Същото е и със хомосексуалната политика и парадите.
    Бомба със закъснител. Ще го разбереш и ти някой ден.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Както ти казваш - хомосексуалиста да си показва ориентацията сред обкръжението си ..аз така мога да кажа - левскаря да си е левскар само у тях сред обкръжението си или пушача да си пуши у тях, да не ходи по заведения.. не знам дали нещо не съм те разбрала правилно, но ти си от тея хора които са "Абе, да си правят каквото искат, само не пред мен..че да не ми пречат"
      Всеки има правото да бъде нетолерантен и МНОГО подкрепям това му право. Единствено не подкрепям невежеството по въпросите..това да отхвърляш и открито мразиш нещо което не познаваш.

      Изтриване
    2. Анонимен5 юни 2014 г., 9:20

      Разбрала си ме както си искала да ме разбереш, а дали някой ми пречи, дали мразя и изобщо какво чувствам най-добре аз знам. За мен не е толкова важно да ме разбираш.
      Хубав ден ти желая, mannierox!

      Изтриване
    3. ти си знаеш..
      p.s. щом не е било важно да те разбирам.. не знам защо си направи труда да напишеш коментар по-дълъг от поста :D

      Изтриване
    4. Анонимен5 юни 2014 г., 9:31

      Простичко е ... с тези които много искат да ги разбереш е много по-вероятно да водиш спор отколкото разговор. Видях мнението ти, уважавам го, казах и своето, и ако някой не е разбрал напълно другия какво от това. :)

      Изтриване
  3. Анонимен5 юни 2014 г., 10:13

    Много често хора, които се пишат за знаещи, разбиращи, а оттам и толерантни и си позволяват да съдят от високо, се оказват нетолерантни и дори агресивни без да го осъзнават. Когато дадена личност има определени убеждения и подчертавам думата убеждения, или определена вяра, например представи си ... Християнството и онази "книга, в която пише, че змиите говорят" и смята, че хомосексуалността не е нещо нормално, още по-малко вулгарното ѝ афиширане по улиците, това не го прави нетолерантен. От друга страна в книгата, в която змиите говорят, пише и мноооого други неща, има хора, които намират упование в нея. Но когато стане дума за защита на хомосексуалността, можем да сме нетолерантни и агресивни по адрес на църква и вяра колкото си поискаме. Съгласен съм с това, че трябва да опознаеш различния, знанието е най-голямата сила и обикновено невежеството води до агресия и насилие. Но да ги приемеш (различията) за нормални - това никой не може да те задължи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен5 юни 2014 г., 10:19

      Ако се появяват повече хомосексуални, колкото повече гей-семейства се създават с деца инвитро и т.н. и колкото повече хората не реагират на това - аз виждам в тази тенденция сигурен признак, че обществото ни не става по-толерантно, а злостно се изкривява и поема пътя на разпада си. Моля да ми бъдат опростени... убежденията.

      Изтриване
    2. Имам чувството че не си схванал идеята на статията. Както казах, всеки има правото да не харесва .. каквото да е било. Не се мъча да защитавам гейовете или циганите. На мен ми е все тая, не обвинявам никого че не толерира това и онова, исках да кажа че човек няма оправдание да бъде ..ignorant относто нещата, които се случват около него. Просто проблема не е, че не харесваме X, а че не разбираме Х.

      Това за хомосексуалните беше просто пример, както това за Библията.. аз имам страхотно уважение към хора, които намират вяра и сила ..където и да е било, въпреки че не съм вярваща съм чела Библията и съм съласна, че пише стойностни неща вътре. Това че не вярвам, не означава че не съм толерантна :)

      Изтриване
    3. Анонимен6 юни 2014 г., 17:24

      С това доуточнение съм съгласен - "човек няма оправдание да бъде ..ignorant" - по-добре няма как да се каже. Реакцията ми не е директно срещу статията, статията провокира да се сетя за тенденциите, които споменах. Благодаря!

      Изтриване
  4. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване