Frizzy Hair

17 май 2014 г.



Споделяла съм много пъти, че косата ми е твърда, хвърчаща, опърничева, бухнала, тежка, гъста и .. навсякъде. Всеки с проблема си, докато едни се чудят как да си отгледат, други се чудят как да я махнат от пътя. Все по-трудно ми става да я поддържам щом е по-дълга от раменете ми и все по-рядко се случва да и позволя да стигне до там. С времето си купувах всякакви шампоани, със/без всякакви съставки, сулфати, химикали, натурални, с хума, с билки, масла .. не не и не. Накрая разбрах, че пълна оправия с frizz-а - няма, има само няколко неща, които ти помогнат да го .. укротиш.

1. Температура. Започнах да си мия косата с хладка вода, а ако държа на топлишя душ, преди да изляза от се навеждам и я изплаквам с хладка струя. Покривам я с кърпа, без да търкам и я оставям да изъхне малко на въздух. Никога не ползвам сешоар на максимална мощност и НИКОГА надолу с главата. Открих, че за да не хвърчи косата ми, трябва да я суша изправена докато я сресвам. Убива от обема, но ако нямате против това определено помага с хвърчащата коса.
2. Препарати. Намерете си добре хидратиращ шампоан, който прави косата ви възможно най-мека. Минала съм през 8257438970 шампоана, от всякакъв вид, доволна съм от доста, не знам кой ще работи за вас, аз в момента ползвам Бочко с лайка и липа, защото прави косата ми много мека, а билковия екстракт помага на акнето ми (да, последната новина е, че аз противно на нормалните хора нямам акне по лицето, а по скалпа, ба-дум тсссс...) Мога да препоръчам и две маски, които не знам защо в началото нещо не ми проговориха, но сега са моя свещен Граал - GLISS Hair Repair Anti Frizz Mask и LUSH Fluff-Ease. След баня ползвам задължително някакъв вид масло, било то на Икаров, Nuxe Dry Oil, Macadamia Healing Oil или Kerastase Oleo-Relax.

Общо взето .. хидратиращи шампоани без (много) сулфати, щедри количества и много време прекарано с маска на главата. Ограничаване на топлинната обработка на косата (преси, сешоари и т.н.) Аз си правя маска с авокадо и зехтин (после измиване с една бутилка Бочко) и бутилка газирана вода накрая ...иии .. те така.

Чела съм много съвети, как да не се ползват хавлиени кърпи, как да спиш на сатен и коприна и какво ли не, но в крайна сметка не си давайте парите за скъпи препарати. 

Успех момичета, надявам се поста е бил поне малко полезен.
Някакви препоръки от вас?


follow, like, love

5 коментара

  1. Каква е ролята на газираната вода и колко време стоиш с готовите маски за коса?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Газираната вода има ниски pH нива и помага, когато навън е по-влажно и за това ти се е разхвърчала косата.
      Иначе с домашната маска, особено с плодове (авокадо, банан и т.н.) след няколко минути се превръщат в абсолютна гадост и трябва да са възможно най-добре смлени, стоя ..колкото мога, чела съм че може и да се спи с такива маски, но аз стоя 30тина минути ;)

      Изтриване
  2. Благодаря ти за отговорите! Определено ще пробвам с газирана вода :)

    ОтговорИзтриване
  3. Еххх, какво не бих дала за бухнала коса! Моята е тънка и с тоя тежък косъм се получава нещо като прическа от Lego...

    ОтговорИзтриване
  4. Може би трябва да смекчиш водата, с която да изплакнеш косата след шампоан/маска? Колкото по-мека е водата, толкова е и по-мека косата. Чела съм за рецепти със ябълков оцет, но не съм пробвала. Иначе проблемите ми са напълно противоположни :D

    ОтговорИзтриване