Note to my blogger self

16 април 2014 г.

Не знам за вас, но аз като блогър (и четящ много блогове човек) попадам в някакви състояния присъщи доста на хора като мен - ставам консуматор. Понякога си купувам неща от които нямам спешна нужда, вземам си нещо само защото съм чела някъде за него/просто искам да го пробвам/на намаление е/шарено е/мирише на хубаво и т.н. безброй причини. От известно време вече се мъча да не прекалявам и смятам, че успявам да го постигна, но все пак блога ми е хоби и се радвам че го имам, също така оценявам възможността да пробвам различни продукти и да споделям впечатлението си за тях пред такива прекрасни хора като вас, buuut anyway.. ето ги моите златни правила. Надявам се имам съмишленици!
П.С. не ме разбирайте погрешно не съм се заринала в гримове и козметика, но все пак е хубаво човек да си знае границите. Според мен за бюти блоговете нещата не са точно така, защото целта е както при всеки друг блог - да има разнообразие, buut пак - anyway...



1. Не купувай неща, от които нямаш нужда. Вече имаш два шампоана? - Не ти трябва трети!

2. Това, че хвали някой продукт, не означава, че и на теб ще ти хареса. Всички сме различни, не забравяй своите особености.

3. Остави кожата ти да диша. Ходи по-често без грим, а ако носиш такъв го свали веднага щом се прибереш у дома.

4. Чети съставките. Образовай се, избягвай лошите химикали, колкото се може по-често. Купи си нещо био.

5. НЕ на спонтанните покупки и намаленията. Отивай в магазина с ясна цел и не криввай към неща, които не си осъзнала, че ти липсват още преди да влезеш там.

6. Инвестирай в добра грижа за кожата, не в грим. Запомни, че хубавата кожа не се нуждае от грим.

7. Не винаги скъпото е по-хубаво. Етикета и марката не значат нищо, ако не ти действат добре. Мисли за бюджета си.

8. Приоритизирай и използвай. Не отваряй веднага новите продукти 'за да ги пробваш'. Пази ги докогато стане време да ги ползваш. Помни точка 1.

9. Изхвърляй! Следи годността на продуктите, не ги оставяй неизползвани, а ако не ползваш нещо го подари на някого.

10. Wishlist. Води си списък с нещата, които искаш и ги оценявай по приоритет и нужда от тях в скала от 1 до 10. Купувай десетките.


follow, like, love

21 коментара

  1. Много, много, много ама много точно казано!!! Уви ангелът ми е слаб :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То май сме банда със слаби ангели :D

      Изтриване
  2. Съгласна /само т. 5 не до край/, но е толкова труднооооо за слабоволеви люде като мен! :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. т. 5, ако е за намаленията, да.. малко не го написах правилно. Исках да кажа, че е грешно като видя нещо намалено да си внушавам, че ми трябва (само заради намалението) :)

      Изтриване
  3. Ура за Мани! И аз правя така вече, стремя се да се ограничавам и не искам да бъда консуматор... Е, то няма как съвсем , но колкото мога( в смисъл не живея на улицата, за да не използвам привилегията да имам къща все пак, не говора за грим и козметика)... Напълно съгласна съм отдавна, че не искам да работя работа, която мразя, за да си купувам боклуци, от които нямам нужда и да не съм щастлива (от малките неща) :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, пък отдуга страна си казвам, "бе за кво са ни парите все пак ако не си купуваме неща" ..и си напълвам чантата хахаха :D

      Изтриване
  4. Ман чудесен пост! Именно това се опитвам да правя напоследък,не се справям на 100% но имам много голям напредък щом имам 10 продукта неотворени в къщи :Д Кисс

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха, мерси! Успех със спазването на правилата, че е криво да се затрупваме така, лесно човек се подхлъзва ;)

      Изтриване
  5. Съгласна съм с почти всичко, освен с това за кожата, която да диша. Веднага щом изляза без BB крем порите ми се напълват с всичката мръсотия наоколо. На другия ден възпаленият нос ми е гарантиран.
    В момента в банята имам 6 шампоана.... А живея сама! xD

    ОтговорИзтриване
  6. Много готин пост отново,Мани!! :) И аз се старая да не бъда консуматор и забелязвам,че от 2 месеца се справям много успешно :))

    ОтговорИзтриване
  7. Аз следвам същите правила! Дори от теб разбрах и си дръпнах един апп за Wishlist и в него записвам точно подобни списъци :)

    ОтговорИзтриване
  8. Откакто чета бюти блогове, спрях да си купувам дрехи :Х а аз си купувах много дрехи. Сега влизам първо в козметичните магазини, свършват ми парите и за дрехи няма. Следващата заплата пак така. Ама какво да направя, като искам всичко да пробвам, а си правя списък винаги. Почвам да ти спазвам чудните правила, пък ще видим :)

    ОтговорИзтриване
  9. Мании, страхотен пост! От няколко месеца и аз се старая да следвам тези правила, но преди имах цяла кутия с нови неотваряни продукти, купени само за да има.. Добре, че покрай блога чета такива хубави блогове като твоя. :))

    ОтговорИзтриване
  10. Аз като бях в гимназията прекалявах с козметични покупки, от които нямах нужда, или не използвах, но от както съм в София и започнах да използвам предимно натурална и био козметика, съм потиснала почти до минимум подобни консуматорски изблици, щом се отнася до козметика, а и съм много по-редовна в грижата, което го отдавам именно на този тип козметика. Дори започването на блога не промени това, като изключим няколко продукта, но и те са в рамките на нормалното. Изполването на качествена натурална козметика е приоритет за мен, а и изисква повече средства, което ме спира да правя странични недообмислени покупки и ме кара да пестя за органик и био.
    Съгласна съм с всички точки!

    ОтговорИзтриване
  11. Много полезен и готин пост! Съгласна съм с всички точки ! :))

    ОтговорИзтриване
  12. много добър топ 10! за жалост, колкото е добър и верен, толкова е труден за изпълнение. както каза Нина, слаб ми е ангелът :)

    ОтговорИзтриване
  13. Оф, it's easier said than done! :D Но да, напълно съгласна. По принцип пазарувам само от вторите употреби, но и там бая се охарчвам и вече се бия през ръцете, всеки път когато надвиша лимита . :D

    ОтговорИзтриване
  14. Напълно съгласна съм с
    6. Инвестирай в добра грижа за кожата, не в грим.

    Като цяло съм минималист по отношение на козметиката. Относно дрехите - също се старая. Според мен ключът е да събираш пари за нещо голямо - така ще намалиш ненужните покупки. Поне при мен действа.

    И по темата за консуматорството, препоръчвам на всички да прочетат "Да спиш гола е зелено" :)

    ОтговорИзтриване
  15. Страхотен пост! Всичко в него е абсолютно вярно!
    www.artennviu.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
  16. Страхотна публикация с още по-страхотни съвети. Само да беше лесно да ги спазвам (слаби ангели) :)

    ОтговорИзтриване