Как да проверим безопасноста на козметиката ни!

5 декември 2013 г.

Попаднах на нещо изключително и реших веднага да споделя. 
Поста ще бъде съвсем кратък и няма да се пускам в обяснения колко е важно аджеба да знаем какво слагме по себе си. Прилагам едно клипче на приложението за iOS "Think Dirty", което чесно казано не знам дали работи за България, защото нямам с какво да го тествам, но ако работи то също ще е доста полезно на много хора.

 

~~~

(клик горе за да влезеш в сайта)
е сайт, който ни позволява да проверим съдържанието на козметиката ни за вредни съставки. В сайта са въведени хиляди състави на козметични продукти, описанието им и скала от 1 до 5 с това колко опасни са за нас всъщност.

В Product Search може да въведем името на продукта и да прегледаме съдържанието му директно от сайта. Естествено, ако продукта е въведен в системата.
В Ingredients може да въвеждаме име на отделна съставка и да прочетем описанието и, за какво се ползва и това дали е безопасна или не.
В Analyze Cosmetics можем да копираме и поставим съдържанието на продукт намерено в интернет или преписано от самия продукт. Всички съставки трябва да бъдат отделени със запетаи и отдолу излиза таблица за безопасността на продуктите.


Надявам се поста да ви е бил полезен. 
Аз лично все не мога да запомня милионите съставки завършващи на не-знам-си-какво-си-fidium и хилядите съкращения на сулфиди, сулфати, парабени, говна и т.н. 
Зле съм по химия, за това .. намерих сайта за много полезен.

6 коментара

  1. Аз често го ползвам CosDNA. Друг добър сайт е http://www.paulaschoice.com/, секцията Beautypedia. Днес ще пробвам "Think Dirty" приложението ;)

    ОтговорИзтриване
  2. И аз от време на време използвам CosDNA, иначе си принтирах един списък с 10 съставки, които да избягвам, и като вляза в магазина си го вадя и сверявам с етикетите. :D

    ОтговорИзтриване
  3. Аз ползвам Cosmetics Database: http://www.ewg.org/skindeep/, обаче и там не всички продукти са въведени, та си играя съставка по съставка да ги проверявам.

    ОтговорИзтриване
  4. Аз ползвам този сайт - ужасно полезен ми е
    http://cosmeticsinfo.org/

    ОтговорИзтриване