Новогодишен пост

20 декември 2013 г.

Ще започна от там: не вярвам в новогодишни обещания. Не вярвам, когато някой каже "От нова година ще започна/спра да ..." Прекалено рядко новогодишните обещания се спазват и прекалено често те биват не добре обмислени. Никога не правя новогодишни обещания, но тази година реших да си дам цели. Цели, които да изпълнявам постепенно и да се опитвам да ги въплътя в живота си, колкото мога - повече. Няма да слагам точни бройки, дни от седмицата, килограми, колосални решения и подобрения. Всичко с мярка. Неща, които смятам ще ми бъдат мотиватори за да имам една по-добра година.
Бях планирала този пост за по-нататък, но наистина вече искам да си го имам в блога. Все пак остават десетина дена до 2014 ;-)


1. Да чета повече. 
Последната година много се изоставих от към четене. Имало е години в които съм чела по 30 книги, а тази сигурно .. няма наполовина. Този факт ме прави доста разочарована от липсата ми на .. дори не знам какво. Нещо не можех просто да се мотивирам. Откакто се преместих да живея в София определено чета повече като цяло, отколкото като ученичка (в училище понякога те карат да намразиш четенето и да го приемаш като задължение). Сега си купувам повече книги, заемам такива и предавам други любими мои четива на приятели. Преди 2 месеца си купих електронен четец и прочетох цели 4 книги в метрото. Обичам книгите и искам да чета повече, надявам се през новата година да успея да попия повече!

2. Да посетя повече различни места. 
Като си спомня, че до преди 3 години не бях излизала от България, а сега вече съм била в няколко различни места в доста части на Европа и успях да се сблъскам и общувам с хора от над 20 държави! Прекрасно е, според мен човек трябва да пътува за да прогледне, за да види и опита. За мен едно от най-важните неща е да се пътува, защото ако не бях сега 100% щях да съм няколко нива по-скучна, по-неопитна, черния ми дроб щеше да е по-добре и нямаше да знам какво е да имаш приятел в почти всяка европейска държава и постоянно да те канят на гости някъде. Радвам се че през идната година имам почти сигурни пътувания до Сърбия, Унгария, Австрия ,Чехия, евентуално Словакия и нааай-вече - Исландия!

3. Да се постарая да науча нов език. 
Смятам, че също като пътуванията, начините на комуникация са много важни. Един език ти отваря много врати, много възможности. Да можеш да общуваш свободно, да натрупаш знание не само за езика, но и за дадена култура е нещо много ценно в наши дни. Глупаво ми се струва да отказваш да знаеш ПОНЕ английски с оправданието че 'не ти върви'. В училище съм учила малко руски, но wtf две думи не мога да кажа. Сега .. все още не съм решила какъв език бих искала да знам, но предпочитам евентуално Немски, Френски или Испански от по..популярните. Иначе някой от Скандинавските, Арабски, Китайски .. може би някой език за програмиране? Знае ли човек. Опции - безкрай.

4. Да започна работа, която ме удовлетворява. 
Всеки ме пита какво искам да работя, обичайно отговора ми е "Не знам. То ще ме намери, ще ми проговори, когато го намеря". Смятам, че хубавите неща в живота идват често неочаквано и аз имам търпението и силата да ги предизвиквам. Не бързам с нищо. Евентуално професиите, които ми идват сега като нещо желано е работа в сферата на човешките права или работа в медия (естествено не каква да е медия) или IT. Три .. доста различни неща, но все неща, които смятам за страст. Винаги съм била човек, борещ се за другите, винаги съм обичала да пиша, да мисля, да създавам думи, изречения, текст. А що се отнася до IT-то .. отдава ми се натурално. Добра съм с машини, говорим общ език, уча се сама лесно и ми е интересно да знам как работят нещата. Сигурна съм че ще излезе нещо от някъде, ако не тази година то .. скоро.

5. Жилище/Квартира .. Дом. 
Така и нямах късмет с квартирите в София, така и не попаднах на място, което позволява да бъде обзаведено, да бъде превърнато в нещо повече от ..временно място за обитаване. Много ми е болно, защото съм голям домошар, моя дом е моята крепост и мога да разпусна единствено ако дома ми го позволява. Малки неща ме напрягат, неща които в квартира не мога да променя. Искам да си намеря местенце под слънцето или снега, което да украся, декорирам, седна на удобното канапе, светна лампата и спокойно чета книжка, докато кучето спи, а мъжа гледа мач. През идната година се задава ново местене, надявам се този път да бъде за по-дълго от година.


Както са казали анонимните алкохолици .. Моля се да бъда способна да променя нещата, които мога, да приема спокойно тези, които не мога и да имам мъдростта да знам разликата между двете.

Желая ви една по-добра и успешна 2014та.
xxx

9 коментара

  1. и аз искам да чета повече, изложлих се много тази година :(
    стискам палци за новото местенце

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, дано стане! Иначе аз чета книги със скоростта на светлината и когато ми е интересно чета с часове, днес започнах 5та книга на четеца откакто си го купих (края на октомври) и съм много доволна, че започнах да си връщам навика да чета често ;)

      Изтриване
  2. Браво за хубавите, истински и смислени цели, които си си поставила!
    Пожелавам ти след една година да ги зачертаеш, като изпълнени :)


    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, и аз много се надявам.. ще се постарая определено! Благодаря ти!

      Изтриване
  3. Поставила си си прекрасни цели. Аз например никога не съм напускала България и за 2014 съм решила да посетя Англия! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Аз се чудех дали да обещавам пред всички и да се срамя после, ама ... май ще го направя:) Иначе и аз искам същите неща:)) Успех на нас:)

    ОтговорИзтриване
  5. Ох, и аз съм така с квартирите в София. В началото на 2014-та пак ще се местя. Но както казах сама на себе си, ще търся и сменям места, колкото е необходимо, само и само за да се чувствам накрая аз ок. Успех с намирането на местенце! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Всички цели са за да се постигат :) Весели празници!

    ОтговорИзтриване