Косопад?!?!

17 септември 2013 г.

Есенния косопад е кошмара, който преживявам почти (да не казвам и) всяка година. Косата ми пада МНОГО, като казвам много - значи много. Миналата година чак се бях уплашила за здравето си, хъх.
В момента косата, която ми израстна след косопада тъъкмо започна да добива форма и онзи ден пак държах в дланите си няколко кичура. Направо ми призля и реших, че не мога да го преживявам това всяка година и за това се зарових в интернет за да разбера как аджеба може да се спре това чудо.



Искам да отбележа, че много козметични продукти против акне могат да причинят косопад заради съдържанието на рединоиди. Също така ако пиете бета блокери (както мен преди време), антикоагуланти или антидепресанти. Недостига на желязо в кръвта също играе важна роля, опит с лоши диети, проблеми с щитовидната жлеза и други.

Мисля, че ще стане добра публикация от това което намерих, защото ще се помъча да синтезирам най-важното, което открих без да ви занимавам с ..излишни неща.

Ежедневни мерки.

  • Добър и балансиран хранителен режим. Храна, която е по-просто приготвена. Без много мазнини и тестени изделия. Храна на пара, салати, варени яйца, риба, бяло пилешко месо. Предимно печени, избягвайте пърженото и сладкишите (торти, кексове, вафли, кроасани и т.н.)
  • Ниски нива на стрес. Знам, че за някои е практически почти невъзможно, но поне отделяйте няколко минути на ден за релакс. Помага на тялото и духа.
  • Приемане на витамини и минерали - B, C, E, F. Не само под вид на хапчета. Тук може да разберете с какво трябва да се храните за да приемате важни хранителни вещества.
Външни мерки.
  • Шампоани против косопад. Знаете има на доста марки по дрогериите, също така Fitoval, Phyto, Ревалид, Ducray, Defulval, дори Билка и Здраве.
  • Ампули за скалп - много от големите марки за козметика за коса предлагат ампули против косопад, 100% ще намерите. Phyto, L`oreal, Vichy, Klorane и т.н.
  • Лекарства - освен обикновени комбинирани витамини и минерали може да пробвате с Омега 3-6-9 на капсули. Fitoval, Pantogar, Ревалид, Приорин, Геритамин.
  • Други - Тривитаминол, с него се мажат гриви на коне и го има във ветеринарните аптеки. Не само помага при косопад, но и допринася за по лъскава и здрава коса. Масло от вечерна иглика, маска за коса с яйце, зехтин и мед. На доста места я срещнах и доста хора са доволни. Стимуланта за коса на Икаров
Много се надявам да съм помогнала на някой, ако вие имате открития и предложения по тази тема с радост ще ги включа.
Хайде, красиви гриви ви желая!

10 коментара

  1. Даже не съм прочела още целия пост, но бързам да кажа първо да си четеш мейлите и второ: както сигурно знаеш и аз имам този проблем и като почнах да чета из нета и се наплаших още повече..
    ..А и без това подозирам че при мен основната причина е стрес...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оле! Хаха много съм зле! Отговорих ти :D
      Аз мисля да започна да зобам Фитовал тази есен и може би ампули Виши ако продължава. В момента косата ми стои все едно ме е удрял ток 2 месеца. На 15 различни пласта и хвърчаща от всякъде благодарение да тоя гаден косопад от миналата година. Все още имам разни бебешки израстъци баш в центъра на кратуната хаха абсурдно е :D
      Дано този сезон успеем да си намерим спогодба с космите на главата :D

      Изтриване
    2. Мен ме е страх да пия нещо, че много противоречиви неща четох..
      Затова спрях .. да чета..дано не стана като този на снимката..

      Изтриване
    3. Е, чак пък :D
      Но, да ..косопада си е естествен процес и все пак трябва да си растат нови косици. Просто моето миналата година беше нечовешко, буквално по кичур с дебелината на кутрето ми смъквах понякога. Добре че имам коса, че да пада.. то падна толкова, колкото някои хора по главата цял живот нямат :D

      Изтриване
    4. Абсолютно, и моята става за петнайсе перуки.

      Изтриване
  2. От около 3 седмици ползвам спрея на Фитовал и сезонният ми косопад почти спря.

    ОтговорИзтриване
  3. Аз си правя домашната маска с яйце, мед и зехтин. Помага за здравината и блясъка на косъма, но някакъв плюс от към растеж не виждам. Яйце, лимон и кисело мляко ползвам за мазна коса.

    ОтговорИзтриване
  4. И моята като се застуди и започва да пада. Тази година се опитвам да боря косопада с разни добавки за пиене, които са и за нокти, та ще видим дали ще помогнат.

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесен пост :) Хвърли един поглед на моята публикация за косопада в блога:)

    ОтговорИзтриване
  6. Пробвала съм маската с яйце, зехтин и мед, мога да кажа, че чувствам косата си доста свежа след това. За тривитаминола съм чувала доста положителни коментари, но никога не съм го изпробвала.

    ОтговорИзтриване