Татуировки

19 юни 2013 г.

Като притежател на няколко от тези красоти, често хората ме питат различни въпроси свързани с татуирането. Тук ще поместя някои от най-често задаваните въпроси свързани с татуирането. Също искам да добавя, че не съм татуист (специалист в тази област) и всичко, което ще напиша е  базирано на лични убеждения, впечатления и вярвания. Всички снимки са взети от pinterest.



ИДЕЯТА.

Безопасно ли е да се татуирам?
Да. Стига да бъдат изпълнени на лице хигиенните изисквания - лицензирано студио и татуист, нови игли, ръкавици, инструменти. Чистота на работното място, хигиенизиране на мястото на татуса.

Искам да се татуирам, но не знам какво да бъде?
Моя отговор в този случай винаги е - не бързай, никой не те гони, по-добре обмисли, търси, информирай се и тогава го направи. Много хора харесват татуси, много хора ще те съдят, че си си направил трайбъл, надпис или пеперуда - да не ти пука. Каквото ти харесва, тялото си е твое и ти вземаш решенията. Избери нещо, което смяташ че изразява теб, никой не е казал, че трябва да има някакво определено значение, също така може да помолите някой да ви я нарисува или татуиста да ви направи къстъм татус по ваша поръчка или да си изберете от неговите готови дизайни. Аз вече взех да си правя планове за неща, които не значат нещо точно, просто смятам че изразяват личността ми. В pinterest може да намерите доста идеи.


Как да знам, че няма да ми писне да го гледам цял живот?
Не съм чула до сега човек да ми се оплаче с "Писна ми да си гледам татуса вече." Когато се татуираш, то става част от теб, не му отдаваш толкова голямо значение както си му отдавал в първите две седмици след татуирането. Друг е въпроса ако си направиш грозна татуировка, това вече не е писване на нещо, просто ужасната мисъл че имаш петно от повръщано на левия си крак (примерно).

Боли ли?
Боли. Няма какво да се лъжем. Естествено всичко зависи от прага на болката при различните хора, мястото, което татуираш и като цяло работата на татуиста. Мен лично не ме боли, защото определено имам толеранс към болка, но съм виждала хора буквално да плачат от болка. Преди първия си татус стоях и гледах как бодат момиче час и половина докато ревеше с глас и сълзи докато едва не счупи ръката на приятелката си, а татуиста вече му беше дошло до гуша. В крайна сметка всичко зависи от това дали повече те е страх от болка или искаш татус. You decide.



ИЗПЪЛНЕНИЕТО.

При кого/къде да се татуирам?
Първото и най-важно нещо е - при професионалист. Казах вече за лицензираното студио, друг много важен отговор е - не 'къде да е' или 'тук до нас има един'. Разучете местата за татуиране около мястото в което живеете и околните градове. НИКОГА не правете компромис и НИКОГА не се доверявайте на всеки. Аз съм от малък град и няма да ми повярвате колко много хора се татуират при квартални затворници и ученици от художествената паралелка на близкото СОУ, просто защото са приятели на някого или защото не искат да идат в близкия град за да потърсят професионалист. Вижте примери за добри татуировки, питайте колкото се може повече хора и отделете средства. Ако искате добра татуировка потърсете добър артист.






Кога да се татуирам?
Препоръчително е през хладните месеци - есен, зима. Така много по-лесно ще се грижите за татуса си, ще заздравее по-ефикасно, по-малък е риска от кожни раздразнения и не излагате произведението на слънце. Също не е много хубаво да се татуирате, когато сте болен или ви е паднало кръвното. Вземете си кола и шоколад за по време на изпълнението ако страдате от ниско кръвно налягане - аз така правя.

Къде по мен искам да сложа татуса?
Съобразете се със формата, стила, болезненост на мястото и това дали мислите, че ще си правите и други татуси след време (което се случва в повечето случаи). Моето мнение е да не заемате готини места за татуиране с малки татуси или места, които предразполагат симетрични два татуса с нещо, което е просто ..плаващо в пространството. Tip: много харесвам хора, които се татуират в един стил, а не тук ню скуул, тук олд скуул, тук малко надписи и знаци, тук цветно, там черно-бяло (като мен хаха)

Мога ли да се татуирам върху белег или бенка?
Върху белег- да, но белега не трябва да е по-пресен от 1 година. Често мастилото върху белези избледнява по-бързо и трябва да се повтаря. Не си мислете, че може да се заличи напълно. Бенки - НЕ.



Кога НЕ трябва да се татуирам?
Ако си под 18, ако студиото не ти се струва легитимно, татуиста те кара да се чувстваш неудобно с предложения за промяна на татуса или ..каквото и да е било, ако си под въздействието на алкохол или наркотици, бременни/кърмещи момичета, не си предупредил артиста, че страдаш от заболяване предаване по кръвен път или имаш алергии, или искаш да си татуираш име на гадже.

СЛЕД.

Как трябва да се грижа за татуса си?
Накарай татуиста да ти обясни подробно или да ти предостави литература по въпроса, вече съм сигурна, че всеки татуист съветва различно и всеки знае какво работи най-добре в твоя случай. Според мен има разлика в обгрижването на различните размери татуси и това дали са цветни или черно-бели. Питайте, задължително е.

Нормално ли е от татуса да излизат странни течности и да се надуе, боли, сърби, дразни?
Да, да и да. Пригответе се за постоянно забърсване на лимфа, да ви сърби и боли в следващите дни или седмици. Ако усетите, че нещо не е както трябва - отидете да попитате татуиста си дали е нормално, няма да ви се скарат.




Може ли татус да бъде заличен/премахнат?
Да. Вече има много възможности за премахване на татус, който не ви харесва, но аз предпочитам т. нар. cover up. Това е когато замаскирате нежеланата татуировка с друга, която е по-хубава и искате на тялото си. По-евтино и по-безболезнено е.

Мога ли да ида на плаж след като вече имам татус?
В първия месец дори не е хубаво да я излагате на слънце по улиците, а след това просто не е препоръчително, но ако се налага използвате висока слънцезащита през половин час и след къпане във водата. По възможност стойте повече на сянка.

Нормално ли е татуса да избледнява с времето?
Да, повечето татусити дори предлагат безплатна поддръжка на работата си.


И те така. Татуировките отдавна не са табу, ако имате желание - шарете се, защото е красиво. Мама и тати няма да ви направят нищо при свършен факт, но ако нямате 18, не си правете нищо, шанса да съжалите татуса след време е доста по-голям. Отделете средства и време за татуса си, защото е изкуство, не някоя дрешка, която можеш да захвърлиш след време. Помнете - най-важното е да не правите компромиси за да не ви се налага на преживявате на свой гръб шока, че между това и това .. има разлика:


10 коментара

  1. Отговори
    1. Имам записан час за нова през ноември и ще направя поста тогава чак хаха. Все още имам няколко недовършени неща и не ми се показват в подобен вид ;-)

      Надявам се скоро да стана довършно платно за да мога да ги развявам гордо ;-)

      Изтриване
  2. Ами аз вчера се татуирах за сефте,че имах едни грозни белези от изгорено на ръката,избрах си аз татуса,белезите са на повече от две години и половина,така че пича се нави да ме рисува отгоре,болка нямаше почти никаква,усещах само някакво драскане,само като запълваше контурите малко по-силно го усещах,обаче пак не беше кой знае какво,сигурно защото се подготвях за по-силна болка,а то излезе почти приятна даже хаха,татуса ми е символ в черно и червено острани,правиха ми го 3 часа и половина без прекъсване,и си изкарах супер!Гледах го как ме рисува,плямпахме си и вече мисля за втора!Честно казано сега повече ме дразни,като е намазана и с фолио,отколкото когато ми я правиха!Каза ми да я мия всеки ден по 3 пъти с антибактериален сапун и да я мажа после и засега няма проблем,нито лимфа тече,нито кръв,нито боя,стои си както си беше и дано не избледнее!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Супер! Да ти е честита и да е просто една от многото! Много се радвам, че ти е харесало преживяването, защото знам как е и копнея всеки ден за още :DDD
      Супер, браво! Да я покажеш като заздравее!

      Изтриване
  3. Мерси,ами тя е вид трайбъл,аз отдавна си я набелязах,вярно личат си още малко от белезите защото не е ръкав все пак,обаче исках си тая и тва е хаха.Аз и сега мога да я покажа,защото според мен си е готова,а ми е едва трети ден,нито е подута,нито нищо,като я измия от крема може да я снимам,няма проблем!

    ОтговорИзтриване
  4. http://store.img-share.eu/Picture-048_jpgwgKxvxZ.jpg Тук ми я правят в студиото

    ОтговорИзтриване
  5. Е,как да кача снимките пор фавор?

    ОтговорИзтриване
  6. Мисля, когато най-сетне се реша да се татуирам да те взема за морална подкрепа. Малка ще е - триъгълниче на китката и то контура на триъгълника, ама все пак - аз съм бъзла става ли дума за боцкащи неща хаха

    ОтговорИзтриване
  7. Здравейте! :) Каня се да се татуирам обаче на желаното от мен място имам две бенки - съвсем малки. Много ли е рисковано да си направя татуировката отгоре или мога да "мина метър"? Благодаря предварително за отговорите! :)

    ОтговорИзтриване