Just wondering..

25 ноември 2010 г.


- За какво мислиш?

- Чудя се..

- Какво толкова се чудиш?

- Чудя се дали ти виждаш света както аз го виждам. Съвсем буквално.. дали моето розово е като твоето розово, дали синьото небе през чуждите очи изглежда така, както аз го виждам.

- Това са глупости, всички знаем цветовете.

- Да, знам, но дали от малки не сме закърмени да вярваме, че всичко е такова, каквото го виждаме.. Дали цветовете на дъгата през твоята призма изглеждат различно, дали аз казвам думата 'червено' на цвят, който в твоите очи изглежда различно - примерно като това на което аз казвам 'жълто', ти няма от къде да знаеш, също и аз. Няма и как да ги сравним, няма как да разберем. Мечтата на живота ми е да видя през чужди очи, с чужди мозъчни рецептори. Искам да си сложа човешка маска.. една различна идея за света. Искам просто червените ти пълни устни да придобият нов, различен смисъл.

2 коментара